Lezen: Raak me. Niet. – Laura Kneidl

Raak me. Niet. is een New Adult. Sage wil ver weg van haar huis en familie in Maine en gaat studeren aan de universiteit van Nevada. Geld van haar familie wil ze niet aannemen, dus woont ze in haar busje. Dankzij haar nieuwe vriendin April, haar etsyshop met juwelen en haar baantje in de bibliotheek kan ze dat min of meer volhouden. Maar haar verleden achtervolgt haar en haar collega Luca belichaamt alles waar zij bang voor is.

Wauw. En: ik wil nú het vervolg lezen. Dat dacht ik toen ik de laatste bladzijde omsloeg.

Dankzij Laura Kneidls vlotte schrijfstijl en de al even vlotte en aangename vertaling, werd ik meteen meegesleept door het verhaal van Sage.

Het boek begint best wel mysterieus: je vraagt je als lezer onmiddellijk af wat er met Sage aan de hand is. Die vraag blijft een hele tijd hangen. Kneidl geeft beetje bij beetje meer informatie, laat je dingen ontdekken en in het begin ook vooral veel zelf invullen, en dat zorgde ervoor dat ik écht wilde doorlezen.

Als lezer zoek je zo een verklaring voor Sages reacties, die erg realistisch zijn uitgewerkt. Ik leefde zelf heel fel met haar mee. Haar emoties – en haar evolutie als persoon – kon ik zelf bijna voelen. Ze is complex, wat haar meteen een interessant personage maakt om over te lezen.

April en Megan zijn geweldige vriendinnen, die toch allebei hun eigen karakter hebben. Zij zijn zeker geen vlakke personages, maar mijn favoriete personage is toch wel Luca. De manier waarop hij met Sage omgaat en hoe hij onbewust veel voor haar betekent, vind ik echt prachtig. Hij is (gelukkig) niet te perfect, hij blijft heel menselijk en vooral heel lief.

Zij maken voor een deel ook de verhaallijn, want vooral het karakter van Sage staat daarbij centraal. Ik vond het verhaal zelf spannend en goed uitgewerkt, met een cliffhanger die heel erg prikkelt om het volgende deel te lezen. Je wil als lezer constant weten wat er als volgende gaat gebeuren (en hoopt vooral dat alles goedkomt), waardoor het ook echt moeilijk is om het weg te leggen. Dit boek ging zelfs met mij mee naar de bakker, zodat ik tijdens het wachten nog even snel een alinea kon lezen. Het behandelt wel heftige thema’s: Sage heeft een trauma door mishandeling en misbruik. Dat is enorm goed weergegeven en je kruipt volledig in haar huid, wat het een beklijvend boek maakt.

Ik heb dit boek in twee of drie dagen uitgelezen. Het had eigenlijk maar één nadeel: ik wilde onmiddellijk verder in het tweede deel (en dat was er toen nog niet). Fans van New Adult, en eigenlijk ook gewoon alle anderen anderen, moeten dit boek zeker lezen. Het is een heel mooi en emotioneel boek dat je vastgrijpt en niet meer loslaat.

 

Ik kreeg dit boek voor de blogtour van Zomer&Keuning. Dat heeft mijn mening op geen enkele manier beïnvloed. Mijn recensie van Verlies me. Niet., het tweede deel in de reeks, verschijnt op dertig mei.

Meer recensies lezen over dit boek? Dit zijn alle bloggers van de blogtour:

Raak me. Niet. - blogtour - insta

5 gedachten over “Lezen: Raak me. Niet. – Laura Kneidl”

Plaats een reactie

Ontwerp een vergelijkbare site met WordPress.com
Aan de slag